دیدار رئیس جمهوری چین با رهبران ژاپن و کره جنوبی با موضوع کره شمالی

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن امروز به صورت جداگانه با شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در پکن دیدار خواهند کرد. پس از این دیدار رهبران ژاپن و کره جنوبی برای شرکت در یک نشست سه جانبه با لی کچیانگ، نخست وزیر چین به شهر چنگدو واقع در جنوب غرب چین می‌روند.

اگرچه مسائل مختلف اقتصادی از جمله تنش‌ها میان سئول و توکیو در اعتماد نو به نقل از برنامه این دیدار قرار دارد ولی احتمالا موضوع کره شمالی در راس اعتماد نو به نقل از برنامه این نشست قرار خواهد داشت.

رسانه دولتی کره شمالی موسوم به KCNA روز یکشبنه گزارش داده بود که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نشستی با مقامات ارشد ارتش برگزار و درباره تقویت توانایی نظامی این کشور گفت‌وگو کرده بودند.

کره شمالی ضرب‌الاجل پایان سال میلادی را برای آمریکا تعیین کرده تا در بحبوحه بن بست در تلاش‌ها برای پایان دادن به اعتماد نو به نقل از برنامه اتمی پیونگ یانگ و برقراری صلح پایدار، سیاست خصمانه خود را تغییر دهد.

چین و روسیه هفته گذشته پیشنهاد داند که با هدف از بین بردن بن بست کنونی و جلب حمایت طرفین، شورای امنیت سازمان ملل برخی از تحریم‌ها علیه کره شمالی را رفع کند اما هنوز مشخص نیست که آیا پکن می‌تواند سئول و توکیو را برای قطع همبستگی خود با واشنگتن که با رفع نسبی این تحریم‌ها کاملا مخالف است و می‌تواند هر گونه قطعنامه‌ای را وتو کند، متقاعد سازد یا خیر.

تعداد مبتلایان به «آبله‌میمونی» از ۲۰۰ نفر عبور کرد
هم اکنون بخوانید

اگرچه کره جنوبی چین را وسیله‌ای برای احیای مذاکرات می‌بیند اما تاکنون به سوالات درباره اینکه آیا از پیشنهاد جدید پکن و مسکو حمایت می‌کند یا خیر پاسخی نداده است. ژاپن نیز از اظهار نظر در خصوص این پیشنهاد امتناع کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا