برنامه ۳۵ ساله دانشگاه فرهنگیان برای آموزش دانشجو معلم

به گزارش ایسنا، دکتر حسین خنیفر در پایان بیست و هفتمین اجلاس مجازی مشترک سراسری سرپرستان مدیریت‌های استانی، پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان اهداف تحقق تعلیم و تربیت را در گرو تربیت نیروی انسانی کارآمد دانست و تصریح کرد: جذب و نگهداشت، توانمندسازی و به‌روز بودن نیرو از مهم‌ترین عوامل اثرگذار در تداوم و استمرار یک سیستم پویا به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: مسئولیت در آموزش و پرورش بس سنگین و خطیر است؛ در واقع  آموزش کامل، نظارت به‌موقع و کارورزی غنی از اهم عوامل در تربیت دانشجو معلم به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اولویت‌بندی امور در سازمان خاطر نشان کرد: خلاقیت، نوآوری و صرفه‌جویی از جمله معیارهای اساسی پیشرفت سازمان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بررسی آثار برخی از وقایع همچون انقلاب‌ها صرفا پس از وقوع امکان‌پذیر است، افزود: پاندمی کرونا از جمله این وقایع است؛ در واقع هنر انسان، سازگاری است. چرا که سازش به معنای تسلیم، پایان و اطاعت است. اما سازگاری، تطبیق با شرایط و مصادره شرایط به نفع فرد است.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان تصویر نظام‌های آموزشی عصر حاضر را جدید خواند و با تاکید بر ترسیم نظام آموزشی خود در این تابلو، اظهار کرد: محتوا، روش، استاد، دانشجو معلم، آزمون، نظارت، ارزیابی، بودجه، مسائل فرهنگی و فعالیت‌های دانشجویی و پژوهشی باید خلاقانه، جدید و مطابق با تحولات روز باشد.

دکتر خنیفر، شرایط موجود را فرصتی مناسب به منظور محک زدن شایستگی‌ها دانست و تصریح کرد: زندگی در شرایط موجود غلبه بر بحران و تبدیل بحران به فرصت و پیشرفت است.

وی، خطاب به مدیران استانی تبدیل فرصت و تهدید به رشد و تعالی در دانشگاه فرهنگیان را ضروری خواند و افزود: این دانشگاه گره‌گشای منابع انسانی آموزش و پرورش است. ما پذیرفته‌ایم که در کشتی آموزش و پرورش از لنگرگاه‌های منابع انسانی به‌جا و به‌موقع استفاده کنیم.

محدودیت سرعت در منطقه زیست یوزآسیایی
هم اکنون بخوانید

این مقام مسئول، با تاکید بر حفظ نیرو توسط آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، یادآور شد: تفکر بر روی ایده‌ها و ارائه راهکار برای چگونگی حفظ نیرو به منظور ۳۰ سال فعالیت در آموزش و پرورش، نیازمند تفکر جمعی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، دستیابی به اهداف بلندمدت دانشگاه را نیازمند شناخت و تقسیم‌بندی مناسب امور خواند و گفت: باید با همفکری، زمینه دستیابی و تحقق اهداف غایی از اهداف کلان و متکثر ریز شده فراهم آید.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، تلاش برای حل مسائل را مهم دانست و افزود: انجام کارهای بزرگ نیازمند اراده‌هایی بزرگ است. تقسیم کار نیز باید بر اساس وظایف سازمانی صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر خنیفر در پایان تامین، تضمین و تجهیز معلم و تداوم آموزش معلم با نگاه ۳۰ تا ۳۵ سال را از وظایف خطیر دانشگاه فرهنگیان اعلام و تاکید کرد: انسداد بی‌سوادی و تامین کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش در دستان دانشگاه فرهنگیان است. باید با عبور از بحران‌ها و پذیرش نقدهای منصفانه زمینه دستیابی به اهداف پیش رو را تسهیل کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا