برنامه توسعه ۱۲ استان کمتر برخوردار تدوین شد

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی در جلسه بررسی سند توسعه سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و اردبیل که به صورت مجزا و با حضور استاندار، مدیران استانی و مدیران سازمان‌های تابعه وزارت صمت برگزار شد، افزود: ایجاد توازن، کاهش نابرابری، توسعه یکپارچه منطقه‌ای، اشتغال‌زایی و توسعه صنعتی و اقتصادی مهمترین ضرورت تدوین سند مناطق محروم و کمتر برخوردار است.

وی تأکید کرد: در این ۱۲ استان محروم و کمتر برخوردار مزیت‌هایی همچون منابع معدنی و طبیعی، هم‌مرزی با کشورهای همسایه، کمی آلودگی‌های محیط‌زیست و وجود زمین‌های مناسب برای انجام فعالیت‌های اقتصادی وجود دارد، که این قابلیت ها در تدوین سند لحاظ شده است.

معاون طرح و اعتماد نو به نقل از برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در این سند، شش اعتماد نو به نقل از برنامه اصلی شامل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و معدنی، فعالیت‌های معدنی و زمین‌شناسی، تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، احیا واحدهای راکد و نیمه فعال، طرح‌های سرمایه‌گذاری جدید و بازرگانی آمده است.

زرندی تأکید کرد: این سند، اعتماد نو به نقل از برنامه عملیاتی و اجرایی همه سازمان‌های زیرمجموعه وزارت صمت در این ۱۲ استان است.

وی گفت: استانداران و مدیران استانی تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن و رفع موانع این اعتماد نو به نقل از برنامه به‌کار ببرند.

او همچنین خاطرنشان کرد: در این اعتماد نو به نقل از برنامه الزامات اجرایی شدن و اقدامات لازم برای رفع موانع لحاظ شده است.

معاون طرح و اعتماد نو به نقل از برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: راهبردهای توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار با در نظر گرفتن آمایش صنعتی، معدنی و تجاری، رعایت اولویت‌ها و اصلاح زیرساخت‌ها و تکمیل حلقه‌های مفقود زنجیره تولید استانی و ملی تهیه شد.

صادرات محصولات کشاورزی و خدمات فنی از بازگشت ارز معاف شد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا